小阳小阳

wb 许玥晗BX_KA

令人怦然心动的绝美翻译,句句撩人


1.In me the tiger sniffs the rose. 

心有猛虎,细嗅蔷薇。

——余光中译《于我,过去,现在以及未来 》

2.You had me at hello.

我对你一见钟情。

——《甜心先生》

3.The world has kissed my soul with its pain, asking for its return in songs.

世界以痛吻我,要我报之以歌。

——冰心译《飞鸟集》

4.It's better to burn out than to fade away.

与其苟延残喘,不如纵情燃烧。

——赫舫译 柯特·科本遗书

5.Retrieve all the leap in the entire year, you still get the top prize.

回首亘年漫月里的所有怦然心动,你仍拔得头筹。

6.Failure is the fog through which we glimpse triumph.

失败是迷雾,穿过它,我们就可以瞥见光明。

——《钢铁侠》

7.In carnage, I bloom.... like a flower in the dawn.

我于杀戮之中绽放,亦如黎明中的花朵

——《英雄联盟》

8.So we beat on, boats against the current, borne back ceaselessly into the past.

我们奋力前行,小舟逆水而上,不断地被浪潮推回到过去。

——巫宁坤译《了不起的盖茨比》

9.Only that day dawns to which we are awake. There is more day to dawn. The sun is but a morning star.

当我们清醒时,曙光才会破晓。来日方长,太阳只是颗启明星。

——《瓦尔登湖》

10.Hot summer nights,mid-July.盛夏夜末,七日未央。

——《Young and beautiful》

评论(3)

热度(51)

  1. 共3人收藏了此图片
只展示最近三个月数据